Monday 9 July 2012

Zahrain Tanya Kenapa Anwar Pakai Kaca Mata Semula ?


 Zaharin Mohd Yasin atau lebih dikenali sebagai ‘sang kelembai’ bertanyakan kenapakah Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim memakai kaca mata semula selepas membuang imej berkaca mata ketika menghadapi kes dakwaan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.


“Sahabat saya Musli Oli posting gambar boss partinya Anwar Ibrahim. Apa yang saya ambil perhatian ialah kenapa boss dia pakai cermin mata balik.. hari tu pakai contac lens. Apa fasal mata dia sudah rabun balik.. tak nampak Putrajaya ker?,” soalnya dalam twitternya kira-kira 3 jam lalu.
Zaharin membuat komen di atas ketika Musli Oli, Timbalan Ketua Penerangan PKR Sabah meletakkan foto terbaru Anwar di facebooknya 5 jam lalu sambil berkata, “Wajah letih tapi semangat tak letih. Bersama DSAI di Airport Sandakan sebelum berlepas ke KL.
“Saya ke airport dihantar AJK Umno dgn Ninja Dato Seri” saya beritahu. DS tersenyum, “That why I suka budaya politik org Sabah. Different party tapi masih berkawan..”
Pada 6 Julai, ketika berceramah di padang Kampung Selayang Indah, Anwar menampilkan citra berkaca mata semula setelah sekurang-kurangnya hampir 3 tahun Ketua Umum PKR itu membuang imej tersebut.
Tentu ramai yang sependapat dengan Zahrain, tertanya-tanya kenapa Anwar pakai kaca matanya semula ketika psywar ‘bersara’ dan ‘penat’ dikumandangkan ?
Sementara itu dalam twitter yang lain Zahrain mendakwa beliau pernah membuat laporan polis perihal kekayaan luar biasa Azmin Ali

“Pada 12.05.99 saya pernah buat aduan Setapak Report 3943/99 perihal Azmin Ali ada rumah di No 28 Jalan Chan Chin Mooi, Taman Tasik Titiwangsa atau Lot 84, Mukim Setapak.
“Di mana ada hiasan tidak kurang 10 buah pokok bonsai berharga tak kuran…g RM1ribu dan harta itu didaftarkan atas nama Angkasa Astari Sdn Berhad dan rumah banglo di Bukit Mas, Hulu Klang.
Saya juga ada masukan maklumat bahawa Azmin Ali menggunakan kedudukannya sebagai setiausaha sulit TPM Anwar membantu mendapat geran tanah simpanan kubur untuk bapanya. Tetapi siasatannya di tahan oleh Shafie Yahaya masa itu KP BPR.. siapa nak salinan itu boleh berjumpa saya, “katanya.
Menurut Affidavit SAC II Musa Hassan, Zahrain merupakan salah seorang yang membuat laporan polis terhadap buku 50 Dalil Mengapa Anwar Tidak Boleh Jadi PM.
Zahrain membuat laporan polis di balai polis Dang Wangi pada 18 Jun 1998.

No comments:

Post a Comment