Monday 12 November 2012

ISMA – Kefahaman ‘La Iqra’ Hafid-Din’ Nurul Izzah Salah, Murtad Hukum Bunuh


AIDCNews – 12/11/12 – Presiden ISMA, Ustaz Abdullah Zaik Abdul Rahman berkata kefahaman Islam, Naib Presiden PKR, Nurul Izzah berkenaan ayat ‘La Iqra’ Hafid-Din’ yang bermaksud ‘tiada paksaan dalam agama’ adalah salah kerana umat Islam tidak bebas menukar agama kerana tertakluk dengan hadis Rasulullah SAW yang bermaksud, ‘sesiapa yang menukar agamanya hendaklah dibunuh’.
“Sebenarnya itu kefahaman yang salah, kefahaman yang tidak betul tentang ayat ‘La Iqra’ Hafid-Din’.
“Apabila orang dah masuk Islam, satu umat yang berkurun lamanya telah menganut Islam, ayat yang dipakai untuk mereka adalah hadis Rasulullah SAW, ‘Sesiapa yang menukar agama, hendaklah dibunuh,”katanya kepada media ISMA.
Beliau juga turut menolak pandangan Nurul Izzah yang mahukan Melayu diberi kebebasan beragama yang sama rata.
“Jadi tidak ada istilah kebebasan menukar agama bagi mereka yang telah menganut agama Islam. Tidak ada kesamarataan di kalangan orang Melayu dan bukan Melayu dalam konsep menukar agama.”
Dalam masa sama, Abdullah Zaik juga tidak terkejut dengan kenyataan Nurul Izzah yang mahukan kebebasan agama juga dipraktikkan secara sama rata termasuk di kalangan masyarakat Melayu.
Nurul Izzah membuat kenyataan itu ketika menjadi ahli panel ‘Islamic State: Which version; Who’s responsibility?’ di Gereja Full Gospel Tabernacle, Subang Jaya, 3 November lalu.
“Jadi apa yang nak dibawa oleh puak-puak liberal ini, kononnya nak tunjuk moden, nak tunjuk maju, nak tunjuk moderat, nak bagi pandangan yang sejajar yang diredai oleh Amerika Syarikat, barat, itu adalah sesuatu yang silap dan salah serta satu kenyataan yang bodoh..tak faham sejarah.”
Sementara itu, Ketua Unit Kajian Syiah-ISMA, Ustaz Mohamad Ismail berkata Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu mempunyai kaitan yang jelas dengan Syiah dan kerajaan Iran.
“Bila perang antara Hassan Nasrullah lawan Israel itu, dia (Mohamad Sabu) boleh masuk sampai ke dalam..Maksudnya dia ada line yang clear dengan Syiah,”katanya.

No comments:

Post a Comment