Friday 2 November 2012

Fathul Bari : Karpal Singh & Chua Soi Lek Mencabar Umat Islam


AIDCNews – 25/10/12 – Ustaz Fathul Bari berkata Pengerusi DAP, Karpal Singh dan Presiden MCA, Chua Soi Lek sama-sama mencabar sensitiviti umat Islam, namun begitu katanya kenyataan kedua-dua pemimpin bukan Islam itu mempunyai perbezaannya.
“Isi kandungan Chua Soi Lek, saya melihat sangat naif, kurang analisa dari segi bahan-bahan rujukan Islam sebaliknya dia memilih bahan-bahan rujukan yang mungkin dari internet dan mungkin dari kajian beliau sendiri.
“Berbeza dengan kenyataan Karpal Singh, secara nyata beliau menyatakan ‘langkah mayat saya sebelum nak melaksanakan hukum hudud’, beliau tak pernah nak mengklasifikasikan di sana ada hudud PAS..di sana ada hudud UMNO..beliau menolak secara umum.
“Saya ragu, adakah Karpal Singh faham ataupun tidak faham. Kalau nak bersangka baik, maknanya Karpal Singh faham..maknanya ada kesan penjelasan PAS terhadap Karpal Singh..adakah kefahaman tersebut menyebabkan karpal Singh mengeluarkan kenyataan sedemikian rupa,”katanya.
Menurutnya, jika dibandingkan di antara keduanya, kenyataan Karpal Singh lebih biadap berbanding dengan Chua Soi Lek dalam penghinaan terhadap Islam.

No comments:

Post a Comment